If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ce moteur a servi de base à l'Alfa Tipo 33 ... rien que ça !
Alfa Montréal :
The first production car,[5] Tipo 105.64, was shown at the 1970 Geneva Motor Show and was quite different from the original, using a 2593 cc 90° dry-sump lubricated V8 engine with SPICA (Società Pompe Iniezione Cassani & Affini) fuel injection that produced around 200 PS (147 kW; 197 hp), coupled to a five-speed ZF manual gearbox and a limited-slip differential. This engine was derived from the 2-litre V8 used in the 33 Stradale and in the Tipo 33 sports prototype racer; its redline was set at 7000 rpm, unheard of for a V8 at that time.
Petit monde hein ? Et on ne sait jamais comment quelque chose va terminer !
Bon, alors !!!! Vous avez tous les indices et même la réponse dans les postes précédents, y compris la marque (traduite en français il est vrai...) et le modèle distillé en petits morceaux ... alors ?
L'intérieur est aussi superbe, surtout en beige avec le volant Nardi ... Ce qui est étonnant c'est l'ouverture du capot moteur et de la malle arrière ...
Bizarre ... Bizzarini ...
Commentaire