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  • Scarab

    Un ami en Norweige vient d'acheté et importé ça :

    Scarab #154, une des 13 votures d'usine qui existent encore !

    La blanche en haut (merci Sylvain):

    http://www.datsun-france.com/index.p...carab&Itemid=8

  • #2
    Si je ne me trompe pas, elle provient d'un membre d'hybridZ qui avait l'air de prendre vraiment soin de ses Z. Assurément donc une bonne affaire pour la voiture
    Mathieu - 72' 240z qui va bien!

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    • #3
      Je cherche le même modèle d'airdam que celui de cette voiture... C'est celui-ci que tu comptais reproduire Sean ?

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      • #4
        Celui que tu vois dessous est aussi reproduit par MSA sous le nom "Type 1"
        C'est ce que j'ai sur ma Z.
        Mathieu - 72' 240z qui va bien!

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        • #5
          Merci de l'info... Chez frp, ils le font ?

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          • #6
            Envoyé par Lazeum Voir le message
            Si je ne me trompe pas, elle provient d'un membre d'hybridZ qui avait l'air de prendre vraiment soin de ses Z. Assurément donc une bonne affaire pour la voiture

            Elle était à vendre sur ebay il y a quelques temps; j'avais été très tenté, c'est pour cela que j'en avais les photos

            par contre, après avoir dialogué avec le propriétaire, la carte grise US ne fait pas mention de la modification... ce qui m'avait dissuadé vis à vis de la loi Française

            Rouler légalement avec une Z V8...
            ========================================
            D'un Z qui veut dire...

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            • #7
              Ce doit être un pied monumental pourtant !

              Scarab, c'est un préparateur de Z si je comprend bien ?

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              • #8
                Envoyé par davidonthemoon Voir le message
                Scarab, c'est un préparateur de Z si je comprend bien ?
                C'était..........et plutôt une entrepreneur qui a fait les conversions vers les V8s.
                FRP ne fait pas et ce que je vais faire, c'est solide (sans prises d'air) comme les Devil Zs .

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                • #9
                  Envoyé par Sean Voir le message
                  C'était..........et plutôt une entrepreneur qui a fait les conversions vers les V8s.
                  FRP ne fait pas et ce que je vais faire, c'est solide (sans prises d'air) comme les Devil Zs .
                  Scarab, c'est un petit constructeur US.
                  Le modèle qui nous intéresse là, ce sont des conversions V8 Chevy mais avec plaque de chassis "Scarab" mais pas de mention sur la carte grise.
                  Des choses possibles par chez nous uniquement en Angleterre...
                  ========================================
                  D'un Z qui veut dire...

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                  • #10
                    Envoyé par datsun240z Voir le message
                    Des choses possibles par chez nous uniquement en Angleterre...
                    ??? ça va dire ?

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                    • #11
                      Founder of Scarab Engineering: Brian Morrow

                      Meaning of Scarab: Egyptian symbol of longevity and rebirth.

                      Company startup: January 1976

                      Owner of Scarab #1: Joseph Morrey

                      Number of production cars built: 200

                      Cost for conversion: $7,950 (1976)

                      Standard conversion upgrades: too many to list

                      Scarab also put together a turbo version in 1980 (0-60 in 5.1 seconds) Cost: $35,000
                      Standard Features:
                      Drivetrain:
                      • Balanced, blueprinted Chevy 350 (300hp) smallblock with electronic ignition
                      • specially designed cross-flow radiator
                      • high-performance water pump
                      • flex fan to cool the 22-quart-capacity system
                      • Borg Warner Super T-10 4 speed with special Hurst competition shifter linkage
                      • complete exhaust system with a pair of glasspack mufflers

                      Suspension:
                      • Koni adjustable shocks
                      • front and rear sway bars
                      • Teflon compression strut bushings
                      • high-performance rack and pinion mounts
                      • and springs by Scarab
                      • torque control arm, it is essentially a quarter-inch-thick piece of steel bent into a U shape, with about 3/8" of rubber laid in the bottom of the U. Scarab installed it from beneath the front differential mount, bolting front and back into holes tapping into the metal framework of the differential insulator. The torque control arm minimized the forces on the mount and on the front end of the differential itself without totally eliminating the cushioning effects of the insulator like a solid mount would.

                      Brakes:
                      • Disc/Drum (power) with HP pads/shoes or optional FIA 4 piston calipers
                      • Later cars could be had with four-wheel discs, and those with drum brakes could have optional finned cast-iron drums

                      Interior:
                      • Door panels are soundproofed and covered in glove soft, hand-sewn Scottish leather
                      • Momo leather steering wheel
                      • Seats were re-padded and covered in Scottish leather and velour to match the door panels and console lid
                      • Deep pile carpeting

                      Exterior:
                      • Trans-Am front air dam, rear Trans-Am spoiler
                      • Twin exterior rally mirrors
                      • louvered hood and access panels
                      • Scarab logo with associated emblems
                      • high-speed driving lights
                      • All exterior Datsun badging was removed from the Scarab factory cars: the low production volume of these vehicles was highlighted by Scarab factory-specific badging that included raised Scarab lettering to replace the Datsun front fender nameplates, and Scarab Performance black-and-gold rectangular decals in the lower left corner of the windshield and the lower right corner of the rear hatch glass
                      heavy gold medallions containing the Egyptian Scarab Beetle emblem


                      Optional Features:
                      • Drivetrain:
                      • 350 SB
                      • Turbo
                      • automatic transmission
                      • Limited slip differentials in R-180 or R-200

                      Brakes:
                      • four-wheel discs
                      • finned cast-iron drums

                      Interior:
                      • Recaro contoured, reclining bucket seats with headrests
                      • 12 coats of hand-rubbed lacquer

                      Exterior:
                      • whale tail
                      • reverse scoop hood with side fender louvers
                      • rectangular headlights
                      • flared fender packages
                      • rear window shade

                      Wheels:
                      • Cromodora Turbina wheels
                      • Campagnolo or Appliance Wheels
                      • BBS wheels
                      • Pirelli CN36 tires


                      The cars were built in Brian's facility in Savoy California (just outside San Diego). The only cars that wore Scarab badges were those produced at the factory. Kits were available for do it your self conversions but the badges were never sold

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                      • #12
                        Et la suite......

                        .........de No. 154 ici en Europe maintenant immatriculé en Norweige comme V-8240 après beaucoup de patience de la part de son proprio Rolf-Arne :

                        ''The car is now road legal with 249Kw and 488 Nm regarding Scarab specs., but I am not there yet…….some more work to do'' !

                        Bravo Rolf-Arne - la seule (et vraie) Scarab en Europe !
                        Fichiers attachés

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                        • #13
                          http://www.youtube.com/results?searc....1.aJAUuiNGT80

                          1ere trois films....no.154

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